Postupy

Postup zařazení obrazové studie do výukové databáze

Základní schéma vytvoření výukové studie lze rozdělit do následujících kroků:

Vyhledání a otevření vhodné studie
Autor studie vybírá z příslušného zdroje (např. z nemocničního PACSu či modality) vhodné obrazové informace. Výběr usnadňují možnosti filtrování (např. datum, jméno pacienta, modality).

Spustit prezentaci




K popisu vyšetření se nejčastěji využívá nástroj Lékařské zprávy (Structured Report podle standardu DICOM). Tyto popisy se vztahují k celé studii. Pro popisy jednotlivých snímků slouží nástroje: poznámka klíčového snímku, popis ve snímku, měření vzdálenosti a další.

Vytvoření strukturovaného popisu vyšetření
  • vytvoření popisu s využitím šablony, (prezentace Vytvoření šablony),
  • úprava popisu,
  • tři stavy popisu (otevřený, kompletní, verifikovaný),
  • uložení studie.
Spustit prezentaci



Text ve snímku, popis snímku
  • vkládání šipek a krátkých komentářů poukazující na důležitou strukturu v konkrétním snímku,
  • úpravy,
  • odstranění,
  • nastavení zobrazení.
Spustit prezentaci


Poznámka klíčového snímku
  • vkládání poznámek,
  • prohlížení, odstranění poznámek,
  • označení snímků a sérií obsahujících poznámky,
  • filtrování klíčových snímků,
  • kombinace popisu snímku a poznámky klíčového snímku.
Spustit prezentaci




Odeslání studie do výukové databáze
  • kontrola základních údajů pacienta (prezentace Doplnění údajů),
  • výběr studie a volba odeslání,
  • autentizace autora,
  • vložení klíčových slov z taxonomií,
  • automatická anonymizace studie.
Spustit prezentaci



Postupy jsou vytvořeny tak, aby pomohly zejména v počátcích práce. Podrobně se zaměřují na nejčastěji využívané nástroje a obecné požadavky na studie odesílané do výukové databáze.

Animované prezentace spustíte přímo v prohlížeči kliknutím na odkaz nebo ikonu.
K přehrávání budete potřebovat flashový plugin verze 7.0 nebo vyšší. Při problémech s přehráváním doporučený plugin nainstalujte.
Kliknutím zvětšíte Součástí prezentací je ovládací lišta ve spodní části obrazu. Animaci tedy lze kdykoli zastavit, vrátit či posunout vpřed na libovolné místo.
 

Copyright © 2008–2009 Ústav výpočetní techniky Masarykovy univerzity | Kontakty | Webmaster | Mapa stránek